lyx

Alla inlägg den 10 november 2007

Av Maria - 10 november 2007 00:37


När jag gick hem längs ån för ett tag sedan så kom folk bärandes på grönsaker. Vid parkeringen vid Hamnplan (vid Tullhuset) stod folk och småpratade och åt ekologiska chips i kylan. Det var Ekobeställarna som hade utlämning av närproducerade ekologiska livsmedel.


Man registrerar sig enkelt på hemsidan, får ett konto och klickar sedan på precis det man har lust att beställa. Varorna syns i en lista. Fram till några dagar innan månadens utlämningstillfälle har man möjlighet att avbeställa, sedan skickas en elektronisk faktura på det man har beställt. Man får ett påminnelse-sms om att varorna ska hämtas.


Det finns rotgrönsaker av olika slag, mjöl, kött och knäckebröd från Uppland.


Jag tycker att det kan vara värt att testa. Nästa utlämning är den 29 november. Jag ser fram emot karottmorötter och polkabetor och tycker att det är rätt kul att sitta och klicka. Lite kul är att man kan se hur många purjolökar som finns att tillgå och hur många som redan blivit paxade. Min arbetskamrat E sa något om att jag kanske har för mycket tid:)


Jag bor i Uppsala, Ekobeställarna finns här och i Göteborg och Stockholm. Det finns företag som leverar ekologiska förihopplockade lådor direkt hem med ekologiska grönsaker och annat (Ekolådan och Årstiderna), men jag tror ändå det är smartare och mer ekonomiskt att själv bestämma vad man vill köpa.


Presentation

Omröstning

Vad är lyxigast, något som man behöver damma eller något som man upplevt?
 En sak
 En resa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards