lyx

Alla inlägg den 1 november 2007

Av Maria - 1 november 2007 21:10


Vi har flyttat, när jag packat upp lådorna och hittat kameran ska ni få se lite foton. Både tv, telefon och dator går genom bredbandet, uttagen gäller för allt och man bestämmer för vad genom att stoppa olikfärgade sladdar i olika hål i en så kallad patchpanel i klädkammaren. Vi har fått minst fyra dosor med blinkande lampor i paket från Telia. I klädkammaren fanns inga som helst instruktioner om vilka färger som var vad. Efter en knapp vecka lyckades J klockan halv två på natten få igång dator och teve (dock med lokalnyheterna för Västmanland), hur vet jag inte.


Några dagar under den första veckan hade vi inte ens mobilerna igång, eftersom vi inte visste vilken flyttlåda de låg i. Vi gick omkring i en supermodern lägenhet utan att kunna kommunicera med omvärlden, märkligt ovant.


Jag mår bra. Omgång 2 av cellgifterna är avklarade. Det som känns tydligast är köldkänsligheten i händerna och ansiktet. Jag skulle pumpa cykeln, tog av mig vantarna och tog i den kalla ventilen (jag har lite krångliga franska racerventiler) och det var knappt att jag kunde fixa att skruva på adaptern. På kvällen var vi på Bauhaus och jag lyfte i en kall gatsten, fingrarna började vitna och leva sitt eget liv. Men med rejäla vantar går det bra. Fixar sig allt så känns sådana biverkningar som INGENTING.


Ikväll fick jag veta att min mailmentor E fått tillbaka sin cancer genom metastaser i lungorna. Jag känner henne inte, men hon har hjälpt mig med sina uppmuntrande ord. Cancer har så många ansikten. Går allt på räls är det jobbigt nog. Återfall är för mycket.


Jag tror att jag har kommit igenom den värsta chockfasen och börjar inse att det här är något jag måste leva med ett långt tag framöver. När behandlingen är över så kommer jag omväxlande glädjas över positiva besked och oroas inför nästa undersökning. Och hela tiden känna efter i kroppen om allt känns som vanligt. Samtidigt leva. Nästa vecka börjar yoga- och samtalskursen som jag har anmält mig till. Kanske någon där kan komma med lite pusselbitar till hur det där vanliga livet efter cancer funkar.

Presentation

Omröstning

Vad är lyxigast, något som man behöver damma eller något som man upplevt?
 En sak
 En resa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards