lyx

Alla inlägg den 25 november 2007

Av Maria - 25 november 2007 21:53


Jag ser det lite som om jag gör en egen version av "Supersize me". Jag testar vad som händer om man får cellgifter (inte hamburgare) och rapporterar det som sker med min kropp.


När jag får oxaliplatinet, dag 1, känner jag mig lite skakig och som om jag håller på att få influensa. Är jag utomhus så slutar fingrarna att fungera utan handskar, ansiktet fryser och det kan vara svårt att styra läpparna, men inomhus märks inget av detta, så jag kan inte säga att det ger mig problem som känns jobbiga. Händerna är märkligt torra, men det är heller inget problem med en schysst handkräm.


Det som varit jobbigt är magen med magkramper och erraid (känsliga läs vidare, annars läs det föregående ordet baklänges). Immodium hjälper hittills, men det gäller att dosera lugnt. Det har dock varit fullt uthärdligt, jag har ju jobbat hela förra veckan. Sedan har jag fått ett litet sår i munnen, det går bra än så länge, men jag tror det kan bli jobbigt om jag får fler.


Här finns en liten sammanställning över vanliga biverkningar vid "Folfox"-behandling (oxaliplatin, 5-FU och leukoverin) och vad man kan göra för att minska problemen.

Presentation

Omröstning

Vad är lyxigast, något som man behöver damma eller något som man upplevt?
 En sak
 En resa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards