lyx

Direktlänk till inlägg 3 januari 2008

Cancercrap på nätet

Av Maria - 3 januari 2008 23:01

Ordet cancer är - med all rätt - oerhört laddat. Därför cirkulerar sånt här crap på Facebook:


"Det kan man jo ikke lade være med at sende videre...!

Hi, my name is Amy Bruce.

I am 7 years old, and I have severe lung cancer . I also have a large
tumour in my brain, from repeated beatings Doctors say I will
die soon if this isn't fixed, and my family can't pay the bills.
The Make A Wish Foundation has agreed to donate 7 cents for every time
This message is sent on.
For those of you who send this along, I thank you so much, but for
those who don't send it, what goes around comes around.
Have a Heart, please send this.
Please, if you are a kind person, send this on.
PLEASE HIT FORWARD BUTTON NOT REPLY BUTTON.

YOUR'S FAITHFULLY,
AMY BRUCE
amy.bruce@makeawish.com
".


Det finns ingen möjlighet att en seriös organisation skulle adminstrera sina fondpengar på detta sätt. Det finns heller ingen möjlighet för organisationen att se hur många gånger mailet sänds vidare. Mail av denna typ har andra syften, och det finns bättre sätt att stödja cancerdrabbade än att forwarda mail.


Make A Wish Foundation är en amerikansk välgörenhetsorganisation som låter barn med livshotande sjukdomar få sina önskningar uppfyllda. På hemsidan har de lagt ut en varning för Amy Bruce-brevet, som började cirkulera för snart tio år sedan. När jag ändå var där så surfade jag runt och läste vad barnen hade önskat sig. På typiskt amerikanskt manér upphöjs 4-åringen som önskat träffa påven till ett litet helgon i besökarnas kommentarer.


Klassiskt crap av annan typ kan man hitta på www.zervital.se.


Uppenbarligen blir ett antal svårt sjuka frestade att inhandla ett fotbad för att bota sig, annars skulle hemsidan inte finnas.


"Det är allmänt känt bland läkare, sedan 1937, att C-vitamin kan "bomba sönder" alla cancersjuka celler. Det finns nu t.ex en klinik i Ungern, som använder tiotusen milligram C-vitamin per dag(!), som verkar med ovanligt bra resultat. Enligt Med. Prof. Tamás Dávid som leder projektet, att nu jobbar tvåhundra onkologer med C-vitamin metoden i Ungern endast.


Svampceller förnyas genom cellfördelning fyra-fem gånger snabbare än vanliga människoceller. Sporer och enzymer, som kan ta sig genom cellväggarna tar med sig den ökade celldelningstakten till vanliga celler. Detta resulterar i en abnormal förökning av både mänskliga och svampceller vilket leder till en ansamling av celler som i det påtvingade samarbetet börjar massproducera gifter lokalt i vävnaden. En tumör uppstår.


Eftersom allas hälsosituation är unika oerhört komplicerade, sök gärna kontakt via e-mail eller telefon för en gratis personlig rådgivning."


Nix.

 
 
Ingen bild

Unga vuxna

4 januari 2008 11:07

Ja, det va mycket skit som cirkulerar därute på nätet!
Däremot har man i Tyskland på ett korrekt vetenskapligt vis kommit fram till att infusioner av höga mängder C-vitamin, kanske inte botar, men förhöjer livskvaliteten vid cancer radikalt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 16 oktober 2009 14:54

  Storebror Vilhelm leker med Duplo i sitt rum. En morotskaka står i ugnen. Lillebror sover under ett fårskinn på uteplatsen.   Två år har gått sedan beskedet att jag hade en tumör stor som en hand i magen. Och nu är jag är mammaledig igen. Lil...

Av Maria - 1 april 2009 15:20

  Jag har inte - fortfarande inte - cancer mer!   Efter jag hade fått beskedet hos den allvarlige kirurgen gick jag upp på röntgenavdelningen för att leta efter ett halsband jag glömde där när jag gjorde lungröntgen för två veckor sedan. (En gång lä...

Av Maria - 30 mars 2009 22:23

Idag har jag varit på Spec-MVC, allt är bra med bebisen och miljön runt den. Jag behöver inte gå där mer förrän i juni, jag är en ganska normal gravid kvinna helt enkelt. Tarmarna och livmodern var tydligen två "helt olika saker" enligt doktor Karin....

Av Maria - 13 mars 2009 22:28

På semester i Essaouira, Marocko, februari  2009.   Det har gått lång tid sedan jag skrev mina senaste inlägg. Jag har tänkt att jag ska blogga, men jag har plötsligt inte riktigt vetat hur jag ska formulera mig. Men jag ska fortsätta. Bloggar man p...

Av Maria - 29 september 2008 22:59

  Under de senaste två och ett halvt åren har jag delvis blivit försörjd av samhället. Först var jag mammaledig i ungefär femton månader. Min mammaledighet var helt underbar - en otroligt lycklig tid i mitt liv. Den började med en okomplicerad gravid...

Presentation

Omröstning

Vad är lyxigast, något som man behöver damma eller något som man upplevt?
 En sak
 En resa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards