lyx

Direktlänk till inlägg 3 december 2007

Cancer och magsjuka

Av Maria - 3 december 2007 11:58


Att behandlas för cancer när allt rullar på fint är rätt schysst. Det känns bra att man får behandling, man känner sig pigg och stark och är himla glad för att allt funkar. Man njuter rätt mycket av livet och slipper bekymra sig om småsaker som alla andra behöver bekymra sig över - de spelar ändå ingen större roll i jämförelse.


Däremot blir det jobbigt när något strul kommer in i bilden. Den högst normala grejen att smittas av sonens magsjuka till exempel. Alla som är magsjuka känner väl sig ynkliga, matta och utmärglade mer eller mindre. Men när man samtidigt vet att man behandlas för cancer så blir det skrämmande. Och magen är ju redan stressad. Men jag ska nog vara på bättringsvägen, ser fram emot att vara tillbaks i adventsshape.


Och så har jag börjat jobba igen! Det skedde förrförra veckan, jag jobbade varenda dag och måndagen efter. Första dagen fikade jag mest och spanade runt lite vad mina medarbetare hittat på i datorn. Andra dagen svarade jag på några korta ärenden. Det var jättekul att trycka på "Sänd", hurra jag har gjort nåt vettigt och är en del av omvärlden! Så alla som jobbar, tryck på "Sänd" och LE!

 
 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

3 december 2007 13:21

Det er virkelig sterkt å lese det du skriver! jeg er sikker på at det er mange som får trøst og håp av å lese siden din. Jeg er sykepleier og jobber litt på sykehjem og litt i hjemmesykepleien, og er en del borti cancer. Skal følge med på siden din videre også.
Ønsker deg lykke til videre, og en flott adventstid med dine kjære.

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
trollpackan  *kramar om*

trollpackan *kramar om*

3 december 2007 13:45

Åh, vad trist med magsjuka! Förstår att du känner dig sämre då, för en cellgiftsbehandling är ju tuff i sig själv för kroppen...för att inte tala om sinnet.

Kul att du har börjat att jobba igen, måste vara skönt som du säger "att vara en del av omvärlden".

Önskar dig allt gott här i världen!
kram på dig!

http://trollpackan

 
Ingen bild

Katarina HO

4 december 2007 21:50

Maria! Vad glad jag är att det rullar på och att du har sånt go!! Jag beundrar dig för din förmåga att kunna uppskatta så mycket. Visst är det en riktig energislukare att bry sig om saker som i det hela inte spelar någon större (oftast mycket liten) roll, jag kan fascineras över vad folk kan lägga sin dyrbara energi på! Sköt om dig!
Hälsningar Katarina HO

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 16 oktober 2009 14:54

  Storebror Vilhelm leker med Duplo i sitt rum. En morotskaka står i ugnen. Lillebror sover under ett fårskinn på uteplatsen.   Två år har gått sedan beskedet att jag hade en tumör stor som en hand i magen. Och nu är jag är mammaledig igen. Lil...

Av Maria - 1 april 2009 15:20

  Jag har inte - fortfarande inte - cancer mer!   Efter jag hade fått beskedet hos den allvarlige kirurgen gick jag upp på röntgenavdelningen för att leta efter ett halsband jag glömde där när jag gjorde lungröntgen för två veckor sedan. (En gång lä...

Av Maria - 30 mars 2009 22:23

Idag har jag varit på Spec-MVC, allt är bra med bebisen och miljön runt den. Jag behöver inte gå där mer förrän i juni, jag är en ganska normal gravid kvinna helt enkelt. Tarmarna och livmodern var tydligen två "helt olika saker" enligt doktor Karin....

Av Maria - 13 mars 2009 22:28

På semester i Essaouira, Marocko, februari  2009.   Det har gått lång tid sedan jag skrev mina senaste inlägg. Jag har tänkt att jag ska blogga, men jag har plötsligt inte riktigt vetat hur jag ska formulera mig. Men jag ska fortsätta. Bloggar man p...

Av Maria - 29 september 2008 22:59

  Under de senaste två och ett halvt åren har jag delvis blivit försörjd av samhället. Först var jag mammaledig i ungefär femton månader. Min mammaledighet var helt underbar - en otroligt lycklig tid i mitt liv. Den började med en okomplicerad gravid...

Presentation

Omröstning

Vad är lyxigast, något som man behöver damma eller något som man upplevt?
 En sak
 En resa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards