lyx

Direktlänk till inlägg 21 september 2007

Och ännu en kväll

Av Maria - 21 september 2007 23:38


Jag kände mig uttråkad direkt när jag vaknade. Orättvist behandlad av livet och arg. Jag tog en promenad i korridoren. Då kändes det bättre. Sedan har dagen fortsatt med att jag fick byta rum, till ett rum med tre rumskamrater. Jag tycker det är skönt när det händer lite, folk går in och ut. Jag har ätit och är till och med hungrig. Jag har gjort ett A.


På kvällen pratade jag med en zoolog, han hade sysslat med havsborrar. Och med en 23-årig tjej som utbildade sig till elektriker och körde taxi på natten. Och med en snäll kvinna från Turkiet. Det finns historier att lyssna på överallt. Som när taxitjejen körde på en pudel, aj, det är svårt att låta bli att skratta när man inte får.


Ronden förbi mig var blixtsnabb. Planen är att skriva ut mig på måndag, men jag får åka hem på permis redan imorgon om jag vill. I morse blev jag chockad över beskedet, men under dan har jag bättrat på mig och tanken är nu inte lika osannolik. Men J och V är förkylda, och jag bor ju tre trappor upp utan hiss, så jag väntar. Minst till söndag. Antagligen till måndag.


Dagens lyx: Att äta utan att må illa. Att skratta. Att jag har fått träffa en kurator som jag tyckte verkade schysst och hjälpsam.



 
 
Ingen bild

Åsa Bard

23 september 2007 09:02

Hej Gea,

Vad skönt det låter att du får komma hem så snart. Det måste väl betyda att allt är "så bra som det kan bli"?

Jag tänker på dig varje dag!
/Åsa

 
Ingen bild

Sara

23 september 2007 11:03

Hej vackra vännen!
Kramar
/Sara

 
Ingen bild

Morbror

23 september 2007 20:47

Hej Maria!
Har du kollat din mejl idag?

 
Nilla

Nilla

23 september 2007 22:17

Hoppas du får åka hem imorgon och piggna på dig tillsammans med din familj. Du är en stark kvinna, mamma och sambo/fru som kommer att klara av detta. Som en kompis till mig en gång sa "det är bara starka människor som drabbas av jobbiga saker, då man vet att dessa människor klarar av att ta sig upp igen!!!"

http://mina-tankar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

dj

24 september 2007 22:31

Hej Maria. Det var fint att se hela tigerfamiljen tillsammans runt middagsbordet igår. Nu är det onda borttaget och du får ta din tid att läka. Det är bara att komma och hälsa på när ni har lust. Pixie böckerna väntar.

 
Ingen bild

Malin Eklöf

25 september 2007 16:23

Hej Maria! Läser här i kommentarerna att du har setts vid ett middagsbord. Det låter som bra nyheter, och som att du har kunnat lämna sjukhuset. Hoppas allt är väl med dig och de dina. Fortsätter spana här efter nyheter.

Kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 16 oktober 2009 14:54

  Storebror Vilhelm leker med Duplo i sitt rum. En morotskaka står i ugnen. Lillebror sover under ett fårskinn på uteplatsen.   Två år har gått sedan beskedet att jag hade en tumör stor som en hand i magen. Och nu är jag är mammaledig igen. Lil...

Av Maria - 1 april 2009 15:20

  Jag har inte - fortfarande inte - cancer mer!   Efter jag hade fått beskedet hos den allvarlige kirurgen gick jag upp på röntgenavdelningen för att leta efter ett halsband jag glömde där när jag gjorde lungröntgen för två veckor sedan. (En gång lä...

Av Maria - 30 mars 2009 22:23

Idag har jag varit på Spec-MVC, allt är bra med bebisen och miljön runt den. Jag behöver inte gå där mer förrän i juni, jag är en ganska normal gravid kvinna helt enkelt. Tarmarna och livmodern var tydligen två "helt olika saker" enligt doktor Karin....

Av Maria - 13 mars 2009 22:28

På semester i Essaouira, Marocko, februari  2009.   Det har gått lång tid sedan jag skrev mina senaste inlägg. Jag har tänkt att jag ska blogga, men jag har plötsligt inte riktigt vetat hur jag ska formulera mig. Men jag ska fortsätta. Bloggar man p...

Av Maria - 29 september 2008 22:59

  Under de senaste två och ett halvt åren har jag delvis blivit försörjd av samhället. Först var jag mammaledig i ungefär femton månader. Min mammaledighet var helt underbar - en otroligt lycklig tid i mitt liv. Den började med en okomplicerad gravid...

Presentation

Omröstning

Vad är lyxigast, något som man behöver damma eller något som man upplevt?
 En sak
 En resa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards