lyx

Direktlänk till inlägg 16 september 2007

Sökes - förströelser

Av Maria - 16 september 2007 22:04


Jag har ingen aning om hur man mår efter en operation när halva ens tjocktarm snittas bort. Men förr eller senare måste man ju sakta kvickna till och då kan jag behöva era tips på förströelser:

-DVD-filmer kan jag titta på

-sajter jag kan surfa till, bra bloggar jag kan läsa

-musik jag kan lyssna på

-och andra idéer

Alla tips mottages.

 
 
Cissi

Cissi

17 september 2007 09:51

Jag kan bara önska dig lycka till med operationen. Ge cancern en spark i röven. Det gör jag för tillfället med hjälp av cellgifter.
Hälsningar Cissi

http://tiltens.blogg.se

 
Lena

Lena

17 september 2007 11:00

Då ska vi se....filmer? Svårt att tipsa om, det är så olika man tycker...vilken humor man har (jag är Monty Python/Svarte orm typ)men mitt förslag är att du köper en dvdbox med en serie - typ Sex and the city för den varar länge....
Blogg - kolla nyligen.se, där hittar jag alltid något att förströ mig med.
Musik - Jens Lekmans nya är bra...

Jag ska hålla tummarna för dig imorgon!!
Kram

http://cancerkriget.blogspot.com

 
Lena

Lena

17 september 2007 15:47

Jag skrev ju en lååååång komm tidigare imorse - var har den tagit vägen???
Det är ju svårt att rek när jag inte vet din smak...själv är jag allätare men gillar fånig/elak humor typ Monty P eller Svarte orm. Jag gillar fantasy och vampyrer (Buffy 7 säsonger=kanon)Älskade serien Life on Mars som precis gått på svt......
Jag rek dvdbox med en serie som varar länge typ sex and the city
Bloggar = nyligen.se där hittar man alltid något att förströ sig med...
Jag ska tänka på dig imorgon!!!!
Kram

http://cancerkriget.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

17 september 2007 16:20

Hej trillade in här när jag snurrar runt och läser andras bloggar! Hejjar på dig och hoppas allt går bra med op och eftervård mm lite tips på bra dvd kommer här: Rome-Box, Mcleods daughters-Box, Seinfeldt-Box, Se upp för dårarna, sound of music, Indiana Jones-Box, Mr Beans semester, Ice Age mm kram Anna

 
Cissi

Cissi

17 september 2007 21:28

Det är bra att du ger cancern en spark någonstans så han försvinner från din kropp. Han har inget där att göra. Jag kämpar här med cellgifter. Men cancercellerna ska bort från kroppen.
Hälsningar Cissi

http://www.tiltens.blogg.se

 
Ingen bild

Lotta

18 september 2007 07:57

Håller tunmmar och tår att allt går bra med operationen!! hang in there!! kram

 
Ingen bild

Åsa Bard

18 september 2007 09:39

Hej Gea!

Har precis läst en bok som heter Nu vill jag sjunga dig milda sånger - Den är fantastisk; en bok som man blir lite ledsen och välidgt glad, förhoppningsfull av.

Kan också rekommendera McLeods döttrar! Brukade kolla på det när jag var mammaledig. Det är som "Lilla huset på prärien" för lite äldre flickor.

Jag tänker på dig!

KRAM Åsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 16 oktober 2009 14:54

  Storebror Vilhelm leker med Duplo i sitt rum. En morotskaka står i ugnen. Lillebror sover under ett fårskinn på uteplatsen.   Två år har gått sedan beskedet att jag hade en tumör stor som en hand i magen. Och nu är jag är mammaledig igen. Lil...

Av Maria - 1 april 2009 15:20

  Jag har inte - fortfarande inte - cancer mer!   Efter jag hade fått beskedet hos den allvarlige kirurgen gick jag upp på röntgenavdelningen för att leta efter ett halsband jag glömde där när jag gjorde lungröntgen för två veckor sedan. (En gång lä...

Av Maria - 30 mars 2009 22:23

Idag har jag varit på Spec-MVC, allt är bra med bebisen och miljön runt den. Jag behöver inte gå där mer förrän i juni, jag är en ganska normal gravid kvinna helt enkelt. Tarmarna och livmodern var tydligen två "helt olika saker" enligt doktor Karin....

Av Maria - 13 mars 2009 22:28

På semester i Essaouira, Marocko, februari  2009.   Det har gått lång tid sedan jag skrev mina senaste inlägg. Jag har tänkt att jag ska blogga, men jag har plötsligt inte riktigt vetat hur jag ska formulera mig. Men jag ska fortsätta. Bloggar man p...

Av Maria - 29 september 2008 22:59

  Under de senaste två och ett halvt åren har jag delvis blivit försörjd av samhället. Först var jag mammaledig i ungefär femton månader. Min mammaledighet var helt underbar - en otroligt lycklig tid i mitt liv. Den började med en okomplicerad gravid...

Presentation

Omröstning

Vad är lyxigast, något som man behöver damma eller något som man upplevt?
 En sak
 En resa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards