lyx

Direktlänk till inlägg 3 september 2007

Positivt besked!

Av Maria - 3 september 2007 16:09


Okej, det är inte över än. Man kan inte se allt med magnetkamera. Det kan finnas mikrometastaser, det kan finnas metastaser i lymfsystemet som inte syns. Man vet mer när man opererat bort tumören.


MEN: Man kunde inte se några metastaser på magnetröntgen. Tumören verkade vara av den "vanliga" typen. Cellerna verkade vara "medeldiffrentierade". För att citera läkaren så var beskedet "Så bra som det kan vara". Att jag har cancer visste jag ju redan.


Nu är det operation som gäller. Jag har inte fått någon tid än men har tydligen "dubbel förtur". Om de inte hört av sig om två dagar kommer vår massiva tjatkampanj börja. Ackis, akta er för den.


Kort sagt, jag har lite tur kvar på min sida ändå. För övrigt ringde telefonen just och kallade J till en jobbintervju.


Men som sagt, det är inte klart än, jag behöver ert fortsatta tumhållande.


 
 
Pysan

Pysan

4 september 2007 09:26

Hej.. Jag kommer att hålla tummarna för dig. Jag kommer att läga en länk till dig från min blogg om du vill. Vill du inte så får du meddela mig. Nu ska jag läsa bakåt i din blogg.

Kram i massor Pys

http://pysan.wordpress.com

 
Ingen bild

Sofia RR

4 september 2007 12:44

Maria! Jag visste inte förrän idag! Jag är så ledsen att jag inte hört av mig tidigare. Jag tänker på dig massor. Är det något jag kan göra för att underlätta för dig/er? Behöver ni låna bil så står min i Luthagen och används nästan aldrig? Någon som handlar? Barnpassning? Säg till! På riktigt! Ring eller skriv till mig på jobbaddressen sofia.rendonrapp@mpa.se! Stora positiva kramar, Sofia

 
Ingen bild

Lotta

4 september 2007 13:25

Jag fortsätter hålla tummarna. Vad skönt ändå med ett så positivt besked som "så bra det kan vara". Det inviger ju verkligen hopp!! kram på dig^^

 
Ingen bild

Olle M

4 september 2007 14:17

Hej Maria,

fick detta blogtips av Sofia RR nu precis och jag har läst om både det ena och det andra. Jag tycker att det är lyx med roliga, trevliga och förnuftiga kollegor och jag håller mina tummar så hårt jag bara kan!!!

Annars har du säkert fått flera rapporter från LV men jag kan ju nämna att jag tänkte på dig häromdagen och vårt samtal om att du skulle informera oss om vanliga typer av reklamationer. Jag satt i möte med Uffe A på farmaci & biotek och gruppcheferna på lab som uttryckte att det fanns behov av action när det gäller labkontroll. Av 137 kontroller förra året hade typ 3 varit OOS. De vill därför utvidga arbetet med att ta in reklamationer och testa olaga så att de kan känna lite spänning i den annars så grå vardagen på lab. Vi kom fram till att ett problem med reklamationer kan vara att det är ett lite trubbigt verktyg för att upptäcka kvalitetsbrister. Oftast reklameras produkter av andra anledningar än att en patient har reagerat på att föroreningarna överstiger 0.10 %. Men jag tror dock fortfarande att ett samarbete och informationsutbyte skulle kunna bidra till något positivt så jag hoppas att du kommer tillbaka snart och styr upp verksamheten. Annars rullar allt på i vamliga fotspår, skulle va kul om du kommer och hälsar på!

Om du tröttnar på LV borde bli journalist eller författare. Du skriver så bra!

Kram Olle

 
Ingen bild

Ida

4 september 2007 21:59

Fortsätter tänka på dig, massvis. Jag kommer snart! Kramar i massor

 
Lena

Lena

5 september 2007 08:59

Jag ska också hålla tummarna för dig (så får du hålla för mig imorgon torsdag)
Kram
Lena

http://cancerkriget.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 16 oktober 2009 14:54

  Storebror Vilhelm leker med Duplo i sitt rum. En morotskaka står i ugnen. Lillebror sover under ett fårskinn på uteplatsen.   Två år har gått sedan beskedet att jag hade en tumör stor som en hand i magen. Och nu är jag är mammaledig igen. Lil...

Av Maria - 1 april 2009 15:20

  Jag har inte - fortfarande inte - cancer mer!   Efter jag hade fått beskedet hos den allvarlige kirurgen gick jag upp på röntgenavdelningen för att leta efter ett halsband jag glömde där när jag gjorde lungröntgen för två veckor sedan. (En gång lä...

Av Maria - 30 mars 2009 22:23

Idag har jag varit på Spec-MVC, allt är bra med bebisen och miljön runt den. Jag behöver inte gå där mer förrän i juni, jag är en ganska normal gravid kvinna helt enkelt. Tarmarna och livmodern var tydligen två "helt olika saker" enligt doktor Karin....

Av Maria - 13 mars 2009 22:28

På semester i Essaouira, Marocko, februari  2009.   Det har gått lång tid sedan jag skrev mina senaste inlägg. Jag har tänkt att jag ska blogga, men jag har plötsligt inte riktigt vetat hur jag ska formulera mig. Men jag ska fortsätta. Bloggar man p...

Av Maria - 29 september 2008 22:59

  Under de senaste två och ett halvt åren har jag delvis blivit försörjd av samhället. Först var jag mammaledig i ungefär femton månader. Min mammaledighet var helt underbar - en otroligt lycklig tid i mitt liv. Den började med en okomplicerad gravid...

Presentation

Omröstning

Vad är lyxigast, något som man behöver damma eller något som man upplevt?
 En sak
 En resa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards