lyx

Direktlänk till inlägg 1 september 2007

Glitter

Av Maria - 1 september 2007 08:25


Nu är försäljningen av vår nuvarande lägenhet klar och vi har varit på tillvalsbesiktning i den nya. Det blir ganska glittrigt. I köket och badrummet en glittrig mosaik, som ser helt olika ut beroende på hur ljuset är. I vardagsrum och hall en vit, lite glittrig tapet. Bänkskivan i köket är inte ljus, som det ser ut, utan mörkgrå med massa svarta streck. Virrvarr, 50-tal.


Vi har också varit och tittat på nya Musikens hus, även det är glittrigt. Huset har stora likheter med en nybyggd filial till biblioteket i Köpenhamn, som vi var och tittade på i juli, "Svarta diamanten". Den var klädd med svart granit. Samma koncept med rulltrappor och ljusinsläpp och betong.


Min pappa har varit här ett par dagar, jätteskönt. Igår var det så skönt väder på förmiddagen, vi var i Vasaparken och lekte med Vilhelm. Jag behöver alla solstrålar jag kan få. Pappa och Vilhelm var så söta när de satt och gungade i varsinn gunga.


Alla symtom har blivit värre sedan jag fick veta. Den diffusa magvärken som jag innan knappt märkte känns nu jobbig och hotfull, äter paracetamol för fullt. När jag har ätit mår jag illa och får ont i magen. Innan kanske jag struntade i att äta men nu vågar jag inte det. Vetevärmaren som jag fick av Trude för några år sen är skön. Jag måste ringa dig snart.


Jag har gått med i en maillista för "unga vuxna" med cancer. Där finns en tjej som haft tjocktarmscancer. Jag är inte helt ensam.


Tack alla som hör av sig och stöttar mig. Det är så himla skönt att känna allt stöd. Jag är så rädd inför måndagen.


Dagens lyx: Eventuellt ska jag åka och bada på Sturebadet i Stockholms spaavdelning. Det borde väl duga som lyx? Johan håller på och köper en bärbar dator som jag ska kunna ha att leka med om jag åker in på sjukhus.





 
 
marianne

marianne

2 september 2007 10:37

även jag är medlem där
men välkommen till www.sockerdricka.nu sök poetryGirl och läs mina dikter...
hälsningar M.

http://www.sockerdricka.nu

 
Vb

Vb

4 september 2007 23:01

Hittade hit via Pysan.
Och blev lite överraskad, det är likadana tapeter som jag har i v-rummet.Snyggt
:)

http://vendettanbettan.wordpress.com

 
DJ

DJ

9 september 2007 00:06

Hej Maria Nu har jag hittat hit. Oh vad det ser fint ut i nya lägenheten.

http://?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 16 oktober 2009 14:54

  Storebror Vilhelm leker med Duplo i sitt rum. En morotskaka står i ugnen. Lillebror sover under ett fårskinn på uteplatsen.   Två år har gått sedan beskedet att jag hade en tumör stor som en hand i magen. Och nu är jag är mammaledig igen. Lil...

Av Maria - 1 april 2009 15:20

  Jag har inte - fortfarande inte - cancer mer!   Efter jag hade fått beskedet hos den allvarlige kirurgen gick jag upp på röntgenavdelningen för att leta efter ett halsband jag glömde där när jag gjorde lungröntgen för två veckor sedan. (En gång lä...

Av Maria - 30 mars 2009 22:23

Idag har jag varit på Spec-MVC, allt är bra med bebisen och miljön runt den. Jag behöver inte gå där mer förrän i juni, jag är en ganska normal gravid kvinna helt enkelt. Tarmarna och livmodern var tydligen två "helt olika saker" enligt doktor Karin....

Av Maria - 13 mars 2009 22:28

På semester i Essaouira, Marocko, februari  2009.   Det har gått lång tid sedan jag skrev mina senaste inlägg. Jag har tänkt att jag ska blogga, men jag har plötsligt inte riktigt vetat hur jag ska formulera mig. Men jag ska fortsätta. Bloggar man p...

Av Maria - 29 september 2008 22:59

  Under de senaste två och ett halvt åren har jag delvis blivit försörjd av samhället. Först var jag mammaledig i ungefär femton månader. Min mammaledighet var helt underbar - en otroligt lycklig tid i mitt liv. Den började med en okomplicerad gravid...

Presentation

Omröstning

Vad är lyxigast, något som man behöver damma eller något som man upplevt?
 En sak
 En resa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards