lyx

Alla inlägg den 7 mars 2007

Av Maria - 7 mars 2007 22:23

Har ni märkt att IKEA har få sängar i bredd 180? Det förvånar, 180 är väl standard för en dubbelsäng? I Sverige, kanske, men inte i resten av världen. Där är det vanligare med bredden 160 eller 140. Max.

Jag läste någonstans att Sverige är helt unikt i att spendera pengar på just sängar. Ett blårutigt företag har tutat i oss att en säng som kostar så mycket mer kan vara så mycket skönare. Om man tänker efter, måste det vara lur. För en normal människa med en normal rygg kan man ju omöjligt känna dessa mikroskopiska skillnader mellan en normal säng och en lyxsäng. Dessutom, hur fräscht är det egentligen att dra in ett stall i sängen?

Jag byter hellre säng oftare. För samma kostnad som för en dyr blårutig säng kan jag gå till min lokala spaanläggning ettusentvåhundratrettio gånger. Och efter det sover jag alltid som en stock.

Och vad är det med svenskar och sängar? Varför är sängarna bredare häruppe? Det kanske har att göra med nåt annat än sömn? :) Jag behöver er hjälp att lösa gåtan.

Fotot föreställer ett typiskt ungerskt påslakan i staden Eger.

Presentation

Omröstning

Vad är lyxigast, något som man behöver damma eller något som man upplevt?
 En sak
 En resa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards