lyx

Alla inlägg den 4 mars 2007

Av Maria - 4 mars 2007 14:46

Hittade ett semesteralternativ jag inte sett förut. Ett företag som heter Swimtrek organiserar simningar i inre Hebriderna, grekiska Cykladerna, Jungfruöarna och till Alcatraz. 5 km per dag ska du simma. Gillar företagets slogan: Ferries are for whimps - let´s swim!

Pris: Inre Hebriderna, 5 dagar, 6780 kronor.


Om jag blir läskigt känd eller ökänd så att jag inte kan visa mig bland folk. Eller om jag gifter mig och behöver någonstans att fira vår 30-åriga bröllopsdag. Då ska jag åka tillbaks till Jura och ta in på Jura Hotell. Här passerar dock även simmänniskorna ovan.

Ta Ryan Air till Glasgow. Ta en buss några timmar till färjeläget, ta färjan till Port Ellen på ön Islay. Islay är känd för whisky och det luktar rökig torv så fort man stiger iland. När vi var där var det regnigt, dimmigt men grönt och riktigt hebridiskt. Det finns ett litet vandrarhem att bo på och man kan ta sig runt en liten buss där chaffisen inte har någon klocka utan frågar passagerarna om tiden. Vi hade turen att komma dit när årets marknad pågick, vi fick se Islays snyggaste får och Islays snyggaste lök...

Och så kan man ta färjan till en ännu mer "rough ö", Jura. Där finns bara en smal väg och ett par hundra invånare. I slutet av vägen ligger ett rejält hotell och några palmer. Eftersom det antagligen ösregnar passar det bäst att gå in på hotellet och dricka te och äta scones. Annars är det väl bara att börja upptäcka ön.

Presentation

Omröstning

Vad är lyxigast, något som man behöver damma eller något som man upplevt?
 En sak
 En resa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards