lyx

Alla inlägg den 26 februari 2007

Av Maria - 26 februari 2007 20:45

Att åka till en spaanläggning över dagen tycker jag kan vara en relativt prisvärd lyxupplevelse. Här är tre spaanläggningar som går i samma stil: enkla linjer, betong, trä, rykande varmt vatten utomhus...

Blå lagunen, Reykjavik , www.bluelagoon.com
Attraktionen består av en ganska stor, rykande varm utomhus-"lagun" mitt i ett månlandskap av svarta, vassa stenar. Runt om i lagunen finns vit kalkstenssmet att kladda i ansiktet. Omklädningsrum och duschar är fräscha och i snygg design och det finns rikligt med schampoo, balsam och duschtvål av eget märke att ta av. Balsam rekommenderas, då håret annars blir knastertorrt av kalken. Ligger nära flygplatsen, lätt att hitta! Kombinera med att rida islandshäst och besöka vattenfallet Gullfoss och geysrarna.

Pris: 1400 isländska kronor = 150 svenska kronor

Hasseludden Spa & Yasuragi, Stockholm, www.yasuragi.se

Besöktes av mig idag! Japansk stil. Vid ankomsten får du en japansk bomullsrock, tofflor och en svart baddräkt. Detta har du sedan på dig hela vistelsen. Anlägggningen innehåller snygga "tvagningsrum" där du likt en urmoder kan sitta på en träpall och skölja vatten över dig med ett träkar och en stor bassäng att simma omkring i. Men det bästa med anläggningen är de varma källorna utomhus, där du kan sitta och få snöflingor i ansiktet medan du tittar ner genom tallarna på vattnet långt där nere. Till lunch kan du välja på sushi eller några japaninspirerade kött- och fiskrätter.

Pris: 800 kr, kl 08:00-16:00. Då ingår ett dagsprogram med t.ex meditation, frukt- och josbuffé, yukata, tofflor, baddräkt (kan tas med hem), handdukar, schampoo, tvål, balsam och lunch med misosoppa, förrätt och valfri huvudrätt.

Thermaebathspa, Bath, England, www.thermaebathspa.com

Här har jag inte varit, men jag skulle vilja! Bath, några timmar från London, är sedan länge kännt för sina varma källor som romarna badade i. Lämningar finns att se. Nu har man byggt ett dagspa för otroligt mycket pengar i modern, ren design. Kika in på hemsidan och titta, ser helt klart lockande ut. En perfekt utflykt för den som tröttnat på London?

Pris: Jag ser priser från 17 pund på sidan, men eftersom jag inte varit där vet jag inte riktigt vad som ingår då.

Presentation

Omröstning

Vad är lyxigast, något som man behöver damma eller något som man upplevt?
 En sak
 En resa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards